Vandaag is het magazine ‘Ontmoet de Haagse Markt’ gelanceerd. Het tijdschrift is gemaakt in samenwerking met Sjaak Bral en The Hague & Partners en vertelt de verhalen van marktondernemers. Het eerste exemplaar werd overhandigd aan wethouder Nur Icar van MKB.
Het magazine wordt uitgedeeld aan bezoekers op de Haagse Markt. Daarnaast ontvangen alle abonnees van de weekkrant Den Haag Centraal een exemplaar. Het magazine is ook online te lezen.
"Op de Haagse Markt komt de hele wereld samen. De verhalen van de marktondernemers in dit magazine laten dat zien", zegt wethouder Nur Icar. "Zoveel verschillende culturen, ambachten en smaken op een klein stukje grond. Prachtig om te zien! Ik hoop dat het magazine veel mensen naar de markt brengt, zodat ze dit zelf kunnen gaan ervaren. Dat verdient de Haagse Markt."
De gemeente Den Haag investeert 7 miljoen euro om het ondernemersklimaat in de Schilderswijk en Transvaal te versterken. Er wordt onder andere ingezet op de promotie en marketing van de Haagse Markt, die met ruim 500 marktunits één van de grootste onoverdekte markten van Europa is. Bezoekers kunnen er vier dagen per week terecht voor onder andere eetwaren, kleding, huishoudelijke producten en elektronica.